Secretul de langa Bucuresti
Alta
poveste despre care va voi da mai multe detalii. Asa ca veti putea
verifica singuri sinceritatea spuselor autorului. Evident, daca puteti intra
in acest loc incredibil si plin de secrete. Unii au intrat si se gasesc
destule informatii pe internet. Dar iata acum si partea nevazuta de
oricine…
Auzisem de ceva
vreme ca intr-o padure din Mogosoaia sunt ascunse vreo 5 trenuri ceva
mai… speciale. Asadar, iata despre ce e vorba in aceasta poveste:
trenurile secrete ale Romaniei.
In Mogosoaia, inainte sa intri in Buftea,
pe dreapta, dai de o padure destul de mica. Inainte sa treci de o cale
ferata, faci dreapta pe o strada care a fost candva asfaltata, printre
copaci. Pe stanga s-au construit intre timp case, dar in capatul
stradutei vei ajunge la o poarta pazita, cu doua semne mari de “trecere
interzisa”.
Hangarul, sau
remiza, cum se cheama in limbaj “ceferenesc”, are exact 200 de metri
lungime. Are loc pentru 3 garnituri paralele, dar pot intra mai multe
trenuri scurte aici.
e destul de
intuneric din cauza copacilor din jur, chiar daca soarele este deja sus
si e fierbinte, ca doar suntem in august.
In hangar, departe de ochii lumii, zac
adormite 3 trenuri si mai multe vagoane singuratice. Unul este trenul
regal, comandat de Regele Ferdinand si finalizat in 1928. Mai sunt 2
trenuri care i-au apartinut lui Ceausescu. Si cateva vagoane cu adevarat
secrete.
Trenul Regal, numit Calugareni, a fost
un mijloc de deplasare special conceput pentru familia regala. Partea
interesanta este ca trenul, cu tot cu locomotiva, functioneaza ca in
prima zi. Ba chiar se poate inchiria,Neinteresant pentru mine.
Cu Trenul Regal au calatorit Carol al
II-lea si Regele Mihai, dar si de Gheroghe Gheorghiu Dej si Nicolae
Ceausescu. Mai mult, trenul acesta a fost vizitat in plimbari prin tara
si de Nikita Hrusciov, Gerard Ford si Henry Kisinger. Lux, eleganta,
confort si mijloace de aparare.
Trenurile sunt trase de locomotive cu motoare Rolls-Royce, care au
rol de generatoare electrice. Erau capabile sa atinga peste 160 de km/h.
In rest, asa cum era de asteptat, doua dintre cele 17 vagoane sunt
blindate si mai ascund si cateva bunatati.
In afara de clasicele vagoane restaurant,
bucatarie, sala de conferinte, sufragerie, dormitoare si de relaxare,
mai este un vagon la care nu are acces nimeni. Cu geamurile astupate,
adica poti sa juri ca e ca toate celelalte, dar nu este. Mai degraba
este un vagon desprins dintr-un film vechi cu James Bond.
In
acest vagon care era montat mereu la mijlocul garniturii, lipit de
vagonul blindat de dormit in care sforaia Ceausescu, putea fi
transportat un Land Rover de teren. Se pare ca o laterala a vagonului se
deschidea si masina putea sa iasa afara.
Mai
mult, in fiecare colt al acestui vagon, exista cate un lansator de
grenade, dar folosit ca aruncator de fumigene, in cazul unui atac.
Acestea se vad si de la exterior.
Camerele erau flancate de locuri in
care dormeau pe paturi suprapuse angajati din Securitate, care protejau
presedintele. Sunt dulapuri speciale pentru arme, pistoale si
mitraliere, cate 8 din fiecare, dar si niste lazi rabatabile in care
erau costume chimice si masti de gaz.
In camera de zi, acolo unde era spatiul de relaxare a
dictatorului, dar si in vagonul restaurant, toate mesele mici aveau sub
ele instalate sisteme de montare a unor revolvere.
dormitorul este tapetat. Mobilier lucrat manual alb
din lemn rar si tapiserie din matase. Undeva sub pat exista un
compartiment secret. Cu ajutorul unui intrerupator ascuns in perete,
care cica acum nu mai functioneaza, se deschidea un mic sertar in care
erau doua pistoale. Acum sertarul este gol.
Cabinetul
mic de lemn care sta sub o oglinda, tot in dormitorul lui Ceausescu,
are 4 sertare. Al doilea sertar de sus este special facut cu o polita
dubla, care se ridica. Aici cica erau “just in case” mai multe fiole de
otrava. Cica nu se stie daca pentru a se sinucide, precum Hitler, daca
este incoltit, sau daca o tinea pentru cineva.
La
bordul trenului mai sunt si alte amanunte interesante. Linie directa la
Casa Poporului, telefon mobil, acces la conducerea armatei prin
telefoane de campanie, vagonul frigorific pentru alimente, un vagon
pentru masina prezidentiala si 4 motociclete, un vagon special care urma
sa fie decorat cu trofee de vanatoare, vagon cu sala de gimnastica si o
mini-piscina.
In
afara de aceste 3 trenuri, mai sunt si cateva vagoane separate, care se
vede clar ca nu fac parte din nicio garnitura, ca au culori militare.
Cam asta se intampla la o aruncatura de
bat de Bucuresti. In spatele marelui hangar mai sunt 2 trenuri ce sunt
si ele mai “speciale”, dar au importanta istorica, nu una… strategica.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu