vineri, 29 ianuarie 2010

despre ceapa

CEAPA> > In 1919 cand gripa a ucis 40 milioane de oameni, un




> doctor vizita fermierii pentru a-i ajuta sa combata gripa.

> Multi dintre fermieri si familiile lor o contractasera si

> multi chiar murisera.

> Doctorul a ajus la un fermier unde, spre surprinderea lui,

> toti membrii familiei erau sanatosi. Cand doctorul a

> intrebat fermierul ce facea el diferit de ceilalti, sotia

> lui a spus ca a pus o ceapa necuratata intr-un vas in

> fiecare camera a casei (si probabil pe vremea aceea casa

> avea doar 2 camere). Doctorul nu a crezut si a cerut una din

> cepe pentru a o analiza la microscop. Spre surprinderea lui

> a descoperit virusul gripei in ceapa. In mod evident aceasta

> a absorbit virusul pastrand familia sanatoasa.

>

> Apoi, am auzit aceasta povestire de la coafeza mea din

> Arizona . Acum multi ani angajatii ei se imbolnaveau de gripa

> si la fel multi dintre clienti. In urmatorul an ea a pus

> cepe in boluri peste tot in salon. Spre surprinderea ei nici

> un angajat nu s-a mai imbolnavit. Treaba functioneaza! (si

> nu, nu fac afaceri cu ceapa)

>

> Morala povestii este: cumparati cateva cepe si

> puneti-le in boluri in fiecare camera din casa. Daca lucrati

> la birou, puneti unu sub birou sau undeva pe un raft.

> Incercati si veti vedea. Noi am facut asta anul trecut si

> nimeni din casa nu s-a imbolnavit de gripa. Daca va ajuta pe

> voi si pe cei dragi sa nu va imbolnaviti, cu atat mai bine.

> Daca totusi faceti gripa, va fi o forma usoara. Oricum... ce

> aveti de pierdut? Doar cateva cepe!!!!

>

> Acum... mai exista si un PS la aceasta poveste, trimis

> de o prietena din Oregon care de obicei imi trimite

> contributii la articolele pe tema sanatatii. Ea mi-a

> povestit urmatoarea experienta despre ceapa:

>

> "Eu nu stiam despre povestea cu fermierul.... dar

> stiu ca eu personal am facut pneumonie si am fost foarte

> bolnava. Am citit un articol care spunea sa tai o ceapa la

> ambele capete, sa pui unul din capete intr-o furculita si sa

> pui capatul infipt in furculita intr-un borcan gol... iar

> apoi sa pui borcanul langa patul pacientului peste noapte.

> Se spunea ca ceapa se innegreste peste noapte din cauza

> germenilor... si chiar asa s-a intamplat. Dimineata ceapa

> era un dezastru dar eu deja ma simteam mai bine.

>

> Altceva ce am citit intr-un articol a fost ca atat

> ceapa cat si usturoiul distribuite prin camera au salvat pe

> multi de la ciuma neagra. Ele au multe proprietati

> antibacteriale si antiseptice."

>

> Si acum inca o nota

>

> CEPELE ABANDONATE DEVIN OTRAVITOARE

>

> Am folosit o ceapa care fusese lasata in frigider.

> Uneori nu folosesc o ceapa intreaga odata, ci pastrez

> cealalta jumatate pentru mai tarziu.

>

> Dupa ce am citit aceasta informatie mi-am schimbat

> parerea.... si pe viitor voi cumpara cepe mai mici.

>

> Am avut privilegiul sa vizitez Mullins Food Products,

> divizia de fabricare a maionezei. Mullins este mare si este

> detinuta de 11 frati si surori din familia Mullins. Prietena

> mea Jeanne este CEO acolo.

>

> A venit vorba despre intoxicatii alimentare si am

> dorit sa le impartasesc ceea ce am aflat de la un

> chimist.

>

> Tipul care ne-a condus in turul fabricii se numea Ed

> si era unul dintre frati. Ed este un expert in chimie si

> este implica in dezvoltarea formulei sosului. El a dezvoltat

> formula sosului si pt McDonald's

>

> Deci retineti ca Ed este un magician al chimiei

> alimentare. In timpul vizitei cineva a intrebat daca chiar

> trebuie sa ne facem griji cu privire la maioneza. Oamenii

> intotdeauna sunt ingrijorati ca maioneza se va strica.

> Raspunsul lui Ed va va surprinde. El a spus ca toata

> maioneza produsa comercial este sigura.

>

> "Nici macar nu trebuie pusa la frigider. Nu face

> nici un rau sa fie pusa, dar nu e neaparat necesar". El

> a explicat ca pH-ul maionezei este stabilit la o valoare la

> care bacteriile nu pot supravietui in mediul inconjurator.

> El a vorbit despre picnicul esential, cu bolul de salata de

> cartofi pe masa si cum toata lumea da vina pe maioneza cand

> cuiva ii este rau.

> Ed spune ca atunci cand este raportata intoxicatia

> alimentara, primul lucru pe care il cerceteaza autoritatile

> este cand a mancat bolnavul ultima oara CEAPA si de unde au

> venit aceste cepe (din salata de cartofi?) Ed spune ca nu

> maioneza (atata timp cat nu e facuta in casa) este cea care

> se strica la aer. Cel mai probabil este ceapa iar daca nu

> ceapa, atunci CARTOFII.

>

> El a explicat ca ceapa este o mare piata de desfacere

> pentru bacterii, in special ceapa negatita.. Nu ar trebui

> niciodata sa pastrezi o bucata de ceapa taiata. Nu este

> sigura nici daca o pui intr-o punga etansa si o bagi la

> frigider.

>

> Se contamineaza deja suficient doar prin faptul ca e

> taiata si sta la aer putina vreme, si poate deveni

> periculoasa pentru cine o ingereaza (asa ca, atentie sporita

> la ceapa care va este pusa in hotdog la meciurile de

> baseball!)

>

> Ed spune ca daca iei partea de ceapa lasata si o

> gatesti nebuneste s-ar putea sa fii in regula... dar daca

> tai ceapa lasata ca sa o pui in sandwich iti cauti

> problemele cu lumanarea. Atat ceapa cat si cartofii fierti

> dintr-o salata de cartofi vor atrage si favoriza inmultirea

> bacteriilor mult mai repede decat orice maioneza preparata

> comercial.

> Deci, cum suna asta ca noutate? Luati-o cum vreti. Eu

> (autorul) am de gand sa fiu foarte atent la ceapa de acum

> incolo. Din mai multe motive acord credubilitate unui

> chimist si unei companii care produce milioane de tone de

> maioneza pe an.

>

> De asemenea, CAINII NU TREBUIE SA MANANCE NICIODATA

> CEAPA. Stomacul lor nu o poate metaboliza.

>

> Deci, nu uitati ca este periculos sa tai o ceapa si sa

> o folosesti pentru gatit a doua zi.Devine otravitoare intr-o

> singura noapte si creeaza bacterii toxice care pot provoca

> infectii la stomac din cauza excesului de secretie de bila

> si chiar intoxicatii alimentare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ROBI






ADOPTA PISOANCE!

Adopta o pisica

ADOPTII PISICUTE

Adopta o pisicuta

ADOPTA, MERITA 1 SANSA!

Adoptii caini

ADOPTA 1 CATEL

Adopta un catelus

ADOPTA 1 CUT!

a title="Adoptii caini" href="http://www.adoptiicaini.ro/">Adoptii caini