Allure
of the Seas - gigantul
Caraibelor
Royal
Caribbean a comandat în
2006 două noi vase de croazieră, intenţionând ca
acestea să deţină împreună titlul de "Cel mai
mare vas de pasageri". Oasis of the Seas,
vasul-geamăn al Allure of the Seas, a fost
terminat în 2009, cu un an mai devreme decât cel
de-al doilea. Când a fost finalizată construcţia
vasului Allure of the Seas, s-a descoperit la
măsurătorile oficiale că această navă este cu 5
centimetri mai lungă decât Oasis of the Seas,
deşi cele două ar fi trebuit să fie
identice.
Măsurând 360 de metri în
lungime, 64 de metri în lăţime şi cu o punte
situată la 65 de metri deasupra apei, Allure of
the Seas este un adevărat
gigant.
Gigantul Allure of the
Seas poate transporta 5.400 de pasageri,
numărătoare ce nu include tot personalul necesar
pentru a satisface nevoile şi dorinţele
turiştilor. 2.384 de persoane din 80 de ţări
(printre care şi România) lucrează pentru
confortul pasagerilor. Spre comparaţie, celebrul
Titanic putea găzdui doar 3.547 de persoane,
incluzând
echipajul.
La bordul vasului se
utilizează în fiecare zi peste 2.100 de tone de
apă potabilă, iar suprafaţa totală acoperită de
instalaţiile de aer condiţionat se ridică la
aproximativ 150.000 de metri pătraţi. Nava a
fost construită din 500.000 de elemente, fiind
nevoie de 600.000 de litri de vopsea pentru a-i
da aspectul final. La bord există 241 de km de
ţevi şi 5.310 km de cabluri
electrice.
Oaspeţii pot folosi 24
de lifturi pentru a ajunge pe una din cele 16
punţi, de-a lungul cărora se găsesc 26 de
restaurante, alături de 17 baruri şi cafenele.
Unul dintre lifturi este în acelaşi timp un bar:
intitulat Rising Tide Bar, acesta face legătura
între Royal Promenade şi Central Park (parcul
central), fiind primul bar ce urcă şi coboară
din istoria vaselor de
croazieră.
Vasul este conceput
ingenios, permiţând ca fiecare club, bar sau
restaurant să ofere o atmosferă de intimitate,
chiar dacă la bordul său se află 5.400 de
pasageri. Fiecare local are o limită maximă de
128 de persoane, iar varietatea acestora, de la
wine bar-uri la restaurante de tip japonez,
permite oricui să găsească unul pe gustul
său.
Allure of the Seas este
împărţit în 7 «cartiere», iar pentru a vedea
nava în întregime e nevoie de o zi întreagă.
Turiştii nu se vor plictisi plimbându-se de-a
lungul vasului, peste 7.000 de opere de artă
fiind expuse în fiecare ungher al navei,
valoarea totală a colecţiei ridicându-se la
câteva milioane de
dolari.
Cei ce doresc să rămână
conectaţi la ceea ce se petrece pe uscat o pot
face graţie spoturilor Wi-Fi disponibile de-a
lungul vasului. De asemenea, cei ce doresc să
ţină legătura cu persoanele aflate acasă o pot
face de pe propriul telefon mobil, la tarife de
roaming.
Premiere
istorice pe Allure of the
Seas
Pentru prima dată în
istoria unui vas de croazieră, celebrul lanţ de
cafenele Starbucks a deschis o filială la bordul
navei Allure of the
Seas.
Este primul vas ce
găzduieşte un carusel într-un parc de
distracţii, iar pentru cei mai curajoşi există
un bar construit în întregime din gheaţă. Cei
care doresc să scape de soare şi căldură în
acest local vor fi nevoiţi să se îmbrace gros:
temperatura nu este niciodată mai ridicată de -8
grade
Celsius!
Dacă vreţi să faceţi
mişcare, aveţi la dispoziţie două ziduri pentru
căţărări, o tiroliană, terenuri de baschet şi
volei, un teren de golf de 9 găuri pentru cei ce
preferă activitatea fizică mai puţin
intensă
Pasagerii aflaţi la
bordul Allure of the Seas mai pot urmări
Chicago ,
celebrul musical ce a făcut furori pe Broadway.
Pentru pasionaţii de comedie există la bord un
club dedicat, în care are loc un spectacol de
tip stand-up, iar cei ce gustă muzica jazz au
parte de un club în care artişti ai genului
cântă
live.
Copiii au parte de multe
zone de distracţie, printre care un parc
acvatic, iar personajele din animaţiile
Dreamworks, printre care Shrek, Fiona, Kung Fu
Panda sau pinguinii din Madagascar, se plimbă pe
vas, organizează parade şi momente speciale,
fiind extrem de prietenoase cu cei ce doresc să
facă o
poză.
Toate aceste activităţi
sunt utile şi dacă nu aveţi copii; CEO-ul Royal
Caribbean
explică: "Am introdus multe opţiuni distractive
pentru copii ca să facem mai plăcută experienţa
pe vas a celor ce nu sunt părinţi. Cu cât
distrăm copiii mai bine, cu atât e mai probabil
ca aceştia să stea în zona ce le-a fost alocată,
fără a deranja experienţa altor
persoane".
Oraşe
istorice şi insule private, accesibile doar cu
vasul de
croazieră
Compania Royal Caribbean
a decis să le ofere celor 5.400 de pasageri o
experienţă unică, dar totodată sigură în
Jamaica .
Această ţară se confruntă cu una dintre cele mai
ridicate rate ale criminalităţii din întreaga
lume, iar operatorul de turism nu a dorit să
pună în pericol siguranţa pasagerilor. Acesta
este motivul pentru care compania a decis să
investească peste 200 de milioane de dolari în
oraşul
Falmouth .
O aşezare istorică,
fondată în 1769,
Falmouth a fost
ani buni un centru al comerţului cu zahăr.
Localnicii se mândresc şi azi cu faptul că
oraşul lor a avut reţea de alimentare cu apă
curentă înaintea New York-ului! Oraşul Falmouth
găzduieşte astăzi aproximativ 10.000 de
locuitori. Acest micuţ oraş jamaican i-a dat
lumii pe Usain Bolt şi pe Ben Johnson, doi
dintre cei mai buni alergători ai planetei,
premiaţi în repetate rânduri la Olimpiade.
Pentru că portul istoric al oraşului nu putea
gestiona nave de dimensiunile Allure of the
Seas, Royal Caribbean a construit un port
ultramodern. Inginerii au fost nevoiţi să
construiască o insulă artificială, pentru a nu
distruge clădirile istorice aflate pe
ţărm.
Compania a investit în
renovarea unor case din secolul al XVIII-lea şi
al XIX-lea, dar şi în amenajarea unor
restaurante tematice, a unor galerii comerciale
de lux (cea mai mare fiind construită în 1894)
şi a unor zone de
concerte.
Bisericile construite în
1795 şi 1844 constituie importante puncte de
atracţie pentru turişti. Pentru a recrea
atmosfera vremii în care portul era un oraş
bogat graţie vânzării de rom şi zahăr, străzile
istorice sunt populate de localnici îmbrăcaţi în
costume de
epocă
Deşi unii critici susţin
că astfel de porturi modernizate şi făcute
sigure pentru turişti nu reflectă caracterul
local, reprezentanţii companiei argumentează că
istoria oraşului este respectată şi prezentată
în mod autentic, în acelaşi timp permiţându-le
turiştilor să se relaxeze şi să se bucure de
experienţa locală fără a se teme de posibilele
întâmplări
negative.
Moda oraşelor private ce
sunt construite sau renovate de liniile de
croazieră a început în 1977, când Norwegian
Cruise Line a achiziţionat Great Stirrup Cay, o
micuţă insulă componentă a insulelor
Bahamas ,
transformând-o într-o insulă privată accesibilă
exclusiv pasagerilor săi. Royal Caribbean deţine
şi astfel de zone private în Bahamas şi Haiti,
dar prin investiţiile făcute în Falmouth a
reuşit să readucă la viaţă un oraş istoric, cu
puncte de interes turistic
autentic.
Vasele
de croazieră - destinate celor ce caută
relaxare, nu
aventură
O parte a pasionaţilor
de călătorii susţine că vasele de croazieră nu
oferă elemente esenţiale ale unei călătorii, cum
ar fi descoperirea unei culturi noi, ci
reprezintă doar un oraş-mall plutitor. Aceştia
argumentează că o experienţă lipsită de orice
pericol, în care totul este planificat, fără a
lăsa loc unui element surpriză, reprezintă o
experienţă artificială şi lipsită de conţinut.
Ei ţin cont şi de faptul că, în general, timpul
alocat concediilor este limitat şi îl
exploatează cât mai mult. Din punctul lor de
vedere, o vacanţă trebuie să fie mai mult activă
decât relaxantă
De cealaltă parte,
adepţii sejururilor susţin că vacanţele nu
înseamnă doar descoperire, ci şi relaxare.
Persoanele ce apreciază vasele de croazieră
susţin că o astfel de călătorie permite atât
explorarea unor zone inaccesibile altfel, cât şi
confortul ce nu ar putea fi obţinut într-un alt
tip de călătorie. De asemenea, aceştia spun că
varietatea de activităţi culturale, sportive şi
culinare, cât şi numărul mare de călători şi
angajaţi din întreaga lume permite accesul la
alte culturi şi o ieşire din rutina obişnuită
fără expunerea la riscuri la care se supun
turiştii cu spirit de aventură.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu